CO BY ZA TO DALY DĚTI V AFRICE...

28. dubna 2010 v 8:50 | N E V Ě D O M Á |  Myšlenky
Tuto větu slýcháváme hodně často a naše reakce je poněkud skoro vždy stejná. Někdy si neuvědomujeme, co opravdu máme. Děti v Africe toho zas tolik nemají. Když si to tak vezmeme, tak si opravdu někdy stěžujeme pro nic za nic. Ano, možná tohle je právě život- někdo nic nemá, někdo zase má všechno, ale všichni jsme lidé a všichni máme právo na vkusné zacházení. Já nikdy netrpěla hladem, a proto je těžké se bavit o něčem, co slýchávám jen z televize, nebo čtu na internetu. Člověk to hlavně musí prožít a pak pochopí, jak je to těžké. Neuznávám názory mého otce a abych pravdu řekla, za tohle jsem ho opravdu nenáviděla. Vždycky byl u toho názoru, že lidé v Africe, respektive snědí domorodci a vůbec celkově i černoši v mnoha dalších národů, jsou jen zátěží pro tenhle svět a vidí v nich jen překážku. Všichni jsme si rovni, tak proč odsuzovat lidi za to, jak vypadají. Jde o vnitřní krásu.
Metody v Africe jsou ale opravdu někdy drastické a jejich zvyky jsou bez pochopení bolestivé. Řekněme taková ženská obřízka. Nedokážu si představit tu bolest. Za následky je taky i psychická a fyzická stránka věci. Jednom z článků v boji proti obřízce jsem se dočetla, že některé ženy v Africe při tom umírají, protože metody jsou nehygienické a dosti bolestivé. Nadace proti obřízce bojuje např. spolek Waris Dirie nebo nadace Lejly Abbasové Assante Kenya, které já, od srdce, velmi obdivuji. Někdy by jsme si měli uvědomit, jaký máme život, na jaké stupidní věci si stěžujeme. Neříkám, že naše problémy jsou oproti ostatnímu jen blbosti, ale lidé v Africe a v jiných zemí jsou na tom o hodně hůř, ale my, lidé v České republice, víme, jaké to je, být svobodní.
 


Komentáře

1 Zlatíčko Zlatíčko | Web | 28. dubna 2010 v 9:01 | Reagovat

Naprosto souhlasím!!!!!

2 pavel pavel | Web | 28. dubna 2010 v 9:34 | Reagovat

jen nám tu svobodu ztrpčují naši politici...
k té Africe: pokud v některých zemích nemají ti děti hlad, tam myslím, že jsou někdy spokojenější než my, protože nemají závislost pořád něco chtít, žijí v souznění s tradicemi a přírodou a dokáží se radovat i z maličkosti...
jinak si myslím, že se jim má pomáhat, ale nikoli penězi, ale učit je jak se obživit...

3 Ideantka Ideantka | Web | 28. dubna 2010 v 10:08 | Reagovat

Máš pravdu! Někdy, když si pořád stěžuju, si připomenu děti v Africe. Připadám si pak trochu malicherná... Oni nemají nic a já mám všechno. Co na tom, že jsem se zamilovala do nepravého kluka? Co je těm dětem po tom? Mají hlad a já bych do nich hustila něco o strašném utrpení mého srdce. Jo, někdy si říkám, že bych si měla přestat stěžovat, protože se mám vážně skvěle! Chtěla bych nějak pomoct Africe, ale nevím jak sedmnáctiletá holka může přiložit ruku k dílu :/

4 Lucerna Lucerna | Web | 28. dubna 2010 v 11:08 | Reagovat

pravda pravduca, mi sa nekedy trapime takymi malickostami a pritom viac ako polovina sveta hladuje.. ludia to neradi pocuvaju, lebo sa boja ze sa ich to tyka a tyka..
ja osobne ked mozem prispeju na charitu a rozmyslam o tom ze si na dalku adoptuji dake "stastne" dieta v afrike, ktore budem financne podporovat:)
par eur za mesiac ma nezabije, ale este som sa uplne nerozhodla :D

5 Lucerna Lucerna | Web | 28. dubna 2010 v 12:02 | Reagovat

Dik:D no ani mne by to nedovolili..
ale ja uz zarabam tak si zo svojim minimalnym platom mozem robit skoro co chcem xD

6 M. M. | Web | 28. dubna 2010 v 14:21 | Reagovat

Nemůžu říct,že to chápu,protože řekněmě,že nikdo z nás,taky v ČR netpěl hladem a ani nežije v Africe.Dívala jsem se na film o Africe,kde se jednomu otci ztratili děti a on prostě šel třeba dva dny,aby je našel.A když je našel,tak byli strašně šťastní a šli zase třeba ty dva dny zpět.Pro nás je to neuvěřitelné,protože jsme v životě tak nešli.Ale oni musejí chodit kilometry daleko vůbec pro trošku vody..Je to nefér,ale copak mám říkat co je nefér.Naše problémy se asi těm jejich nikdy nevyrovnají...

7 Ovca Bee Ovca Bee | Web | 28. dubna 2010 v 16:11 | Reagovat

někdy nad tímto tématem opravdu přemýšlím. Ve chvílích kdy si na všechno stěžuju a nic mi není dost dobré. Pak si uvědomím, že nevím, co mám když jsem zdravá, mám dke bydlet, mám co jíst a vypadám tak jak vypadám. . Fakt jsem ráda, že žiju zrovna v ČR ;)

8 Lékorka Lékorka | Web | 28. dubna 2010 v 16:54 | Reagovat

Hm, to je pravda. Znám holku, co když jsme ve škole měli říct, co si představíme pod slovem Afrika, tak řekla "že si představí ty děti jak umírají hladem" a podobně. Nic proti ní, ale já si myslím, že to, stejně jako spousta lidí, jenom říká, jak je to strašné, ale přitom jí to nezajímá a nic moc o tom neví a prostě to jenom říká, aby byla jako hrdinka. Ovšem s tím, aby si představila, jak někde, kde je jen písek a divný stromy, občas přeběhne zebra a někdy třeba lev, jak na tom místě, stojí nějaké dítě, bez hraček v nějakým hadru, bez rodičů, samo a děsně mu kručí v břiše a vedrem snad za chvíli zhebne, to si podle mě nikdy nepředstavila a s tím už si hlavu nedělá, prostě hlavně, že to řekne a je za "tu hodnou". Samozdřejmě nic proti tobě. Já vím, že ten obraz je banální, ale já si to představovala už jako malá a prostě mi to zůstalo, teda dřív ještě tam mělo to dítě spoustu příbuzných, ale prostě to mám nějak tak zafixovaný. Je to zkrátka děsná představa a když si představím, že to děcko bych měla bejt já, začne mě z toho bolet hlava, to je prostě děs.

9 B R A N D I E B R A N D I E | Web | 28. dubna 2010 v 17:37 | Reagovat

Děti v africe si to možná ani neuvědomují,protože nic jiného nezažily a jiné světy(např.ten náš plný hot-dogů,televize,horké vany..) naznají.Je to nechutné,co tam dějalí.Nedávno jsem o té obřízce četla někde nějaký článek a když jsem dočetla poslední větu,měla jsem oči a pusu dokořán.To je něco podobného,jako v některých asijských rozvojových zemích(např indie apod.) má kráva větší cenu,než žena a když žena vyjde na ulici a je jí vidět celý obličej,tak ji ukamenujou..to je fakt síla.Ale alespon netrpí hlady.Tohle téma je..prostě smutné.

10 makecina makecina | Web | 28. dubna 2010 v 17:55 | Reagovat

nic by za to nedali, protože nic nemaj.. :(

11 Edythe Edythe | Web | 28. dubna 2010 v 19:00 | Reagovat

Presne také veci si hovorím, keď vydám taký depresívny článok ako minule. Potom som šťastná a uvedomím si, že vlastne nemám skutočné problémy.

Je to možné? Môj otec má rovnaké názory. Nielen na černochov, ale aj na Rómov, Židov, Islamistov, vlastne na všetkých, ktorých nepozná.

12 Agi ♥ Kája Agi ♥ Kája | Web | 28. dubna 2010 v 20:47 | Reagovat

Ahodáááá....krásný blogísek.....a máš nádhernej dess =)=)=)

13 makecina makecina | Web | 28. dubna 2010 v 20:52 | Reagovat

no taky mi ho už kolikrát školník řezal..hrůza! Jenže v pátek školník zemřel..:( tak teď nemá kdo.. aspoň se teřba naučím nezapomínat..i když to těžko :)

14 Netty Netty | Web | 28. dubna 2010 v 22:18 | Reagovat

Já mám zkušenosti,kdy jsem neměla co jíst..ale rozhodně je to nesrovnatelný se situací v Africe a jiných chudých zemích.Naprosto souhlasím,nechápu jak v dnešním světě někdo může takhle žít,nebo umírat hlady..:/

15 denishaky denishaky | E-mail | Web | 28. dubna 2010 v 22:21 | Reagovat

Je to pravda.Už ses někdy koukala na MTV "Mích sladkých šestnáct" ? .. jsou tam holky které si zařizují svou narozeninovou oslavu.Jedné holce koupili rodiče auto ferrari.Jejich zlatá dceruška jim že takový auto nechce, musí prý být černý.Nenávidím takový lidi!Nejradši bych jim přála to, co prožívají děti v Africe.Musím přiznat že kdysi jsem byla rozmazlená ale vyrostla jsem z toho.A jsem za to ráda!Že jsem taková jaká jsem.

16 KikusQa KikusQa | Web | 29. dubna 2010 v 8:35 | Reagovat

prepáč ale ak si tvoj otec myslí toto tak je to fakt dabil s prepáčením ľudia v Afrike majú rovnaké práva ako mys ostatní treba im pomáhať!

17 paparazzi-slavnych-celebrit paparazzi-slavnych-celebrit | Web | 29. dubna 2010 v 10:34 | Reagovat

to jo teda

18 Lavi Lavi | Web | 29. dubna 2010 v 13:39 | Reagovat

Teda, máš naozaj pravdu..
[15]: ´bože, to je fakt strašné...

19 SabushQa-princeSsS SabushQa-princeSsS | Web | 29. dubna 2010 v 14:32 | Reagovat

aOjky na mim blOgu je bleskOvka jestli chceš můžeš se zúčastnit.díky aOjky :)

20 Midori Midori | Web | 29. dubna 2010 v 18:32 | Reagovat

souhlasím, ale moc and tou větou nepřemýšlím, ano mám se jako prase v žitě  a je mi dětí z afriky líto, jen si kvůli tomu třeba něco odepřít, to ne, jim to asi stejně nepomůže.(možná to zní nafoukaně,sobecky, ale tak to opravdu nemyslím)a ta obřízka, to je něco strašného.

21 pan Nedostinžý pan Nedostinžý | Web | 29. dubna 2010 v 19:14 | Reagovat

Je fakt že lidí se srovnávájí spíš s USA a brečí než aby se srovnávali s Afrikou a byli rádi...
Podle mě je sice pomoc hezká,přirozená a ušlechtilá,ale ta obřízka je jeden z milionu důlkazů toho,jak je tamní kulutura pozadu včetně toho hladu,takže já osobně bych je nechal at si žijou jak chtěj,hlad a moc lidí...kdyby sme jim nepomáhali přirozeně by se to vyřešilo..

22 Zvejkaczqa* Zvejkaczqa* | Web | 29. dubna 2010 v 19:18 | Reagovat

Tuto větu už jsem slyšela tolikrát. Bohužel je ale ironií, že každý tuto větu alespoň jednou slyšel, ale málokdo vůbec pochopil, co nám ta věta chce sdělit. Někdo si jí přečte a za minutu už zapomene, co četl, ale zatímco on to zapomněl, tak ty děti v Africe pořád hladoví... Na světě jsou prostě věci, který i když jsou jeden velký, daloby se říci, globání problém, tak člověk s nima prd zmůže... protože i my jsme jen "pouze" lidé..

23 Myshutka Myshutka | Web | 29. dubna 2010 v 21:28 | Reagovat

v budoucnu bych chtěla nějak pomoct světu,chudobě a dětem .

24 ayuu ayuu | Web | 30. dubna 2010 v 20:52 | Reagovat

Oni řeší otázky života,zatím co my,řekla bych,otázky málem až přepychu.

25 ebi ebi | Web | 1. května 2010 v 15:55 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím, nemám slov!

26 Ekolog Ekolog | Web | 1. května 2010 v 16:41 | Reagovat

Vkusné je oblečení, ale zacházení? Promiň, to mi tam zkrátka nesedí. :-)
Tato věta je spíše ohraná a asi proto, že je právě zfilmovaná.
V Africe jsou na tom hůř, ale stále mají aspoň u sebe svou rodinu. Určitě jsou na tom lidé hůř než v Africe. Tím to ale nechci nijak zlehčovat.
Silnější přežije ...

27 Chiara Chiara | Web | 1. května 2010 v 17:33 | Reagovat

Já zase su názoru, že každý žije tam kde žije a něml by se připrovnávat k africe. Jsme už prostě rozežraní a každy chce vic a vic a neváži si toho moc dokud to neztratí. Ono totiž někdy ti lidé v Africe jsou po psychické stránce mnohem spokojenější, než my co tady stresujem s prací,školama, vztahy až skončíme u psychologa na práškách. Protože oni nic takového neznají.
Samozřejmě ted nemyslím ty připady ktere zažijou obřízku nebo něco takoveho.

28 Kejt* Kejt* | Web | 2. května 2010 v 11:45 | Reagovat

Podle mě se to nedá srovnávat.
,,Lidská přirozenost má své meze. Dovede snášet radost, bolest, lítost až do jistého stupně, ale hyne, jakmile je překročen. Nejde tu tedy o to, je-li kdo silný či slabý, nýbrž vydrží-li tolik utrpení, kolik mu bylo naloženo, ať už je to trýzeň duševní či tělesná."
J.W.Goethe-Utrpení mladého Werthera, str. 45

.. i přesto se cítím hloupě za své "problémy" .

29 Zvejkaczqa* Zvejkaczqa* | Web | 2. května 2010 v 16:01 | Reagovat

Ale i přesto si někdy řikám, že ten blog je uplně na nic...;D

30 alie alie | Web | 3. května 2010 v 18:58 | Reagovat

Souhlasím.
Až na jedno. Nemluvte jen o dětech... Jsou tam i dospělí lidé.

31 Kejt* Kejt* | Web | 7. května 2010 v 21:30 | Reagovat

ale jak se máš ty ?
ty tvoje statusy na fb mě někdy až děsí :/

32 Christie* Christie* | Web | 10. května 2010 v 21:18 | Reagovat

krásně a výstižně napsáno. taky jsem dřív napsala článek o téhle tématice (ještě na starém blogu) a doted ho mám celý v hlavě. a stále si to připomínám když mám já nějaký ,,strašný" problém.

33 Bu. Bu. | 11. května 2010 v 11:53 | Reagovat

Tohle jsem nedávno řešila s kamarádkou; vlastně je to dosti začarovaný kruh a řešit by se to dalo hrozně dlouho.
Jen jak z toho kruhu ven? Řešily jsme, že i kdyby se lidé z Afriky dostaly například do civilizace (elektřina, voda z kohoutku, ..), vlastně by jim to dost ublížilo. Za prvné by to nejspíš psychicky nepobrali a také namejí od přírody ty správné obranné látky do měst a tak dále. A trvalo by jejich generacím nějakou dobu, než by se dokázali vyrovnat se světem jak ho známe my. Pro ně je to tam stereotypní život. Ovšem ano, bojují tam o přežití a denně určitě musí prožívat děsivé peklo.
Jedna kamarádka má černošského tatínka a maminku Češku. Nějakou dobu žili v Africe, teď netuším v jakém státě.. Říkala mi (no dobře, je to asi 4 roky zpět), že tam sou lidi buď bezdomovci nebo má každá rodina diamanat (jednoduše řečeno). Prý tam není střední třída lidí. Takže si říkám, proč i lidé, co si tam ve velkoměstech žijí bohatě, tak žijí? Připadá mi divné, že se tam prostě nedá ta střední třída jakoby zformulovat.
A ještě něco.. Jsou i miliardy dalších lidí na světě, co žijí jako lidé v Africe. Po celém světě, takže bych se nezaměřovala stále jenom tam.. Akorát o zemích které neznáme, města, vsi.. o těch se nemluví.. To jenom Afriku má tak každý zafixovanou.
Nevím, třeba někdo nebude souhlasit s mými názory a neříkám, že jsou správné.. jen pár myšlenek.

34 D~ D~ | Web | 11. května 2010 v 16:48 | Reagovat

Můj táta je toho názoru, že bílý člověk je víc než žlutý nebo černý.
To, že běloši vymlátili Ameriku je podle něj hrdinství.
Afrika se ještě dá, ale taková Severní Korea?

Nenávidím, když moji spolužáci vezmou jídlo, rozpiplou to po zdi, pití vylijou a mají přiblblý smích.
Za názory některých lidí z Česka se stydím za to, že jsem z Evropy. Tak jak Angláni zatočili s černochama si snad zaslouží žít lépe. Ale chtěli být sami, tak jsou. Topí se ve válkách.
My se máme dobře, ale pro Němce a celou západní Evropu jsme zaostalá přítěž. My litujeme Afriku, Němci na nás plivají jako na špíny z východu..

Někdy v prosinci jsme de důle já s rodinou bavili o Americe. Všichni byli názoru, že Amerika by se měla vrátit a ,,Američané,, by se měli vrátit do Evropy, Afriky a Asie.
Děda, ten co opěvuje Ameriku řekl, že to by museli shodit mrakodrapy a tak.
Takže podle toho si myslím, že je lepší tak jak to je. Nejhnusnější je, že rasismus vymyslel běloch.. :(

35 D~ D~ | Web | 11. května 2010 v 16:58 | Reagovat

Jinak, třeba takový anorektičky bych vyměnil za černoušky.. hladovějící. Třeba ty menší děti. Anorektičkám může být jedno, jestli hladoví v Evropě nebo v Africe. Ale to by se chudinky pokakaly, čím by se přece nalíčily, že?
Každopádně.. bílí napáchali tolik zla a pořád mají blahobyt.
Máme tu supermarkety, polovina věcí projde, co s nima? Jednoduše vyhodíme.
Mléko, řepa aneb EU.
Když máme moc mlíka, tak ho musíme vylít do pole.. proč?
Myslím, že kdyby se ale znovu obnovily kolonie, tak se tam malí líp, ale zase- ,,vyspělí,, běloši by tam s něma nějak.. no.

36 Angel Darkwood Angel Darkwood | Web | 23. května 2010 v 22:41 | Reagovat

Vždycky bude někdo, kdo je na tom hůře než my. Co se týče ženské obřízky v Africe a jinde, tak s tím nic moc nenaděláme, ať bude existovat organizací proti tomu sebevíc. Je těžké někomu jinému změnit kulturu, když stále žijí generace, které odmítají přijmout cokoliv z naší kultury a pochopit, že to, co dělají, není tak úplně lidské. Za nějakou převratnou změnou je ještě velký kus cesty...

37 Blackie Blackie | Web | 27. května 2010 v 11:56 | Reagovat

Tyhle sentimentální kecy člověka, který nepoznal skutečné utrpení v srdci Evropy čtu poslední dobou na každém druhém blogu. Neměla by sis to brát osobně, to vůbec ne.. Jen mám jakési nutkání vztekat se nad hromadnými názory, o kterých nikdo nic neví a má přitom tolik keců.
To je Afrika sem, Řecko, tam, Haiti támhle.. Dramatizace.
Nemůžu se dočkat reakcí jako " Ty egocentrická píčo, umíš si představit, co bys dělala na jejich místě.. " nebo " Jak by to tady vypadalo, kdyby se každej staral jen sám o sebe.. " Chci říct, nemám na to vlastní názor, ale myslím si, že každý jsme na tom jinak a nikdy se nepodaří to, aby si všichni byli rovni. To, co je normální v Africe nepochopíme my a co je normální u nás zase nechápu šlechtické třídy a " vyšší " vrstvy společnosti. Proč se staráme o ostatní, když v tomhle státě je tolik bezpráví ? Je asi snažší starat se o problémy ostatních a svoje přehlížet, smiřovat se s tím, " co máme ".

38 Ovca Bee Ovca Bee | Web | 29. května 2010 v 10:30 | Reagovat

píííš :D

39 u n i v e r s a l~ u n i v e r s a l~ | Web | 30. května 2010 v 15:12 | Reagovat

Afrika a skoro celá Asie, Jižní AMerika nejsou pozadu. Jen Evropa, státy vých . Asie jako Japonsko, Jížní Korea atd., USa, Kanada, Rusko a Austrálie jsou popředu.

Koho je víc, kdo máí větší území? Ti zaosatlí. My jsme vepředu ;)

A nemusíme mluvit o Africe nebo o jiných rozvojových zemích. Stačí si zajet tuhle do Troubek, Bohumína, teď Polska a Východního Německa..

40 * * | Web | 18. června 2010 v 15:37 | Reagovat

Musím říct, že v tomhle s tebou naprosto souhlasím. Většina z nás jsou rozmazlení spratci, jenž si nedokážou vážit toho co mají. Taky jsem taková byla, rozmazlená holčička, co měla všechno a pořád chtěla víc. Teď když spoustu věcí ztrácím (rodinu, přátelé apod.) uvědomuju si plno věcí. Ale i přesto se dá říct, že oproti těm lidem, co nemají co jíst, jsem šťasný člověk.

41 Es. Es. | Web | 21. června 2010 v 22:13 | Reagovat

Překvapuje mě, že máš ještě stále blog :-) Já už myslela, že si skončila.. Už asi nevíš o koho jde, ale dříve jsme si hodně psaly, akorát, že já už nějak zapomněla svojí přezdívku co jsem před těmi dvěmi roky měla :-D Vím, ale, že jsem měla i tvoje icq, které už nemám :-(

42 N. N. | Web | 28. června 2010 v 11:20 | Reagovat

pořád píšeš stejně poutavě jako dřív když jsem chodila na tvůj blog;)

43 Naturally Naturally | Web | 17. července 2010 v 12:17 | Reagovat

Kde to vázne?

44 es* es* | Web | 3. srpna 2010 v 19:37 | Reagovat

True.

45 bara vanickova bara vanickova | E-mail | 7. října 2010 v 13:16 | Reagovat

jo je to docela nefer...

46 Blue^ Blue^ | Web | 13. října 2010 v 20:29 | Reagovat

Aj ja som čítala to o tej obriezke. Je to smutné. A tiež si nemyslím že názor tvojho otca, je veľmi citlivý.

47 Markéta Markéta | 17. října 2010 v 15:36 | Reagovat

Na 100 % s váma souhlasim, jako píšu do školy reportáž a máme tohle téma..už jen o tom psát je dosti bolestivé natož to zažít...

48 Di. Di. | Web | 28. října 2010 v 13:59 | Reagovat

neexistujú hranice.. existuje len nekonečne vela možností... :)

49 jeanny jeanny | Web | 26. března 2011 v 17:34 | Reagovat

souhlasím s tebou.
já když jsem o prázdninách pracovala pro UNICEF tak jsem si vyslechla tolik názorů, jako například od jednoho pána že děti v Africe vůbec nestojí o to chodit do školy, že jsou jako zvířata a radši budou lést po stromě.. nenormální.

50 Melody Melody | Web | 1. května 2011 v 1:07 | Reagovat

co říct? souhlas.

51 L. L. | Web | 2. července 2011 v 11:37 | Reagovat

K tomuto článku nemám co dodat..je to napsáno naprosto dokonale a pravdivě.. Velice dobrý článek na zamyšlení ;)

52 blondýn-pindulín blondýn-pindulín | Web | 11. října 2011 v 15:04 | Reagovat

Krásný text,naprosto s tebou,tvými názory souhlasím..Jinak na mém blogu zrovna probíhá soutěž o nejen kosmetický balíček,stačí jenom napsat do komentáře co si představíš pod pojmem Vánoce /tradice,dárky..cokoli/ více v článku na mém blogu...:-)

53 heetfdzz heetfdzz | 17. října 2011 v 14:47 | Reagovat

ja nevim co mam rici ty deti v africe treba maly det co umiraji a az umrou tak je roztrhaj supy

54 Ilma Ilma | E-mail | Web | 8. ledna 2012 v 22:34 | Reagovat

Občas sama sebe uhodím, když si na něco stěžuju. Protože si řeknu,že "možná nemám všechno, co chci, ale rozhodně mám více než lidé ze sociálně slabých států. Než lidi z Afriky. Než handicapovaní lidé. "

55 PISTÁCIE PISTÁCIE | Web | 1. dubna 2012 v 23:00 | Reagovat

Máš pravdu, dost casto nez se o tomto tematu vubec zacne nejaka debata, tak je smeteno ze stolu.. lide se o tom ani nechteji bavit. prijde jim to zbytecny, nebo ja nevim !! pritom by to melo byt reseno jako jedno z prednich mist, proc se tolik lidi boji o tom mluvit ? nebo nechteji ? nechapu to.. !!! jasne, mnoho z nas nevi, jak pomoct, a trebas to ani poradne nejde, jak bychom chteli, ale uz jen to, ze nebudeme tolik nadavat, stezovat si... a snazit se zit jinak, a lepe vychazet s kazdym, neponizovat nikoho, a podobne, to bude daleko lepsi.africanum tim nepomuzeme, ale proste, oni oproti nam, jaky maji zivot :((( nejvic si chci dat vzdy na držku, kdyz nadavam na svuj zivot, a pak sivzpomenu na ne .. :(( a zenska obrizka.. to musi byt neco šileneho.ano videla jsem o tom film, bylo to vice nez realisticky a detailne natoceny.ale i tak si to popravde neumim predstavit, jake to musi byt utrpeni a bolestiva smrt pro ty ženy.. :(((( smutne tema.ale pravdive, co jsi napsala, vše

56 ClassyWhore ClassyWhore | Web | 20. ledna 2013 v 20:35 | Reagovat

Máš úplnou pravdu a taky obdivuji ty lidi, kteří se tam vypraví, jako dobrovolníci, aby pomáhali. I když u naši svobodu si naši občané dost ztrpčují volbou "strany třešní", ale nechci sem tahat politiku :)

57 Dunno Dunno | 27. dubna 2013 v 13:58 | Reagovat

Co by za to daly děti v Africe? Nic, protože nic nemaj :D

58 Meggy Meggy | Web | 14. září 2013 v 14:26 | Reagovat

Jo, taky si myslím, že si zbytečně stěžujeme na své problémy. Ale člověk si asi nepomůže. Viděla jsem film Květ pouště, který je na motivy života Waris Dirie, četla jsem i knížku. Je to hrozný s tou obřízkou.

59 SergiooT SergiooT | E-mail | 16. ledna 2017 v 16:55 | Reagovat

I found this page on 11th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it is not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

60 ZdenekH ZdenekH | E-mail | 17. ledna 2017 v 15:10 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na irony.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama